- Žena
- Články
- Magazín
- Predavačka veľkého reťazca už to nevydržala. Otvorene prezradila, ako obchody okrádajú Slovákov. Všetko vyšlo najavo
Predavačka veľkého reťazca už to nevydržala. Otvorene prezradila, ako obchody okrádajú Slovákov. Všetko vyšlo najavo
V posledných rokoch ste si možno aj vy všimli, že hlavným cieľom obchodných reťazcov na Slovensku je maximalizovať svoje zisky. Spokojnosť zákazníkov či rozumné ceny už dávno nie sú prioritou, a my môžeme o férových cenách iba snívať.
Čo sa vlastne deje?
Zľavové akcie, ktoré kedysi lákali zákazníkov na výhodné nákupy, už takmer neexistujú. Zistilo sa, že mnohé reťazce zámerne zvyšujú bežné ceny, aby potom mohli ponúknuť „zľavu“ a tváriť sa, že zákazník ušetril.
No špekulovanie s cenami je iba jedna stránka mince. Oveľa horšie je, že zákazníci sú podvádzaní priamo pri nákupe. A práve to teraz vyšlo najavo vďaka zákazníčke, ktorá bola dostatočne všímavá, a predavačke, ktorá povedala viac, ako by mala. Vďaka tomu sa pravda dostala na verejnosť a ľudia môžu byť obozretnejší.
Zákazníčka menom Eva Ikomidu na svojom blogu opísala skúsenosť, ktorú mala v jednom supermarkete. Pri jednej z návštev sa rozhodla namiesto klasickej pokladne využiť samoobslužnú. To, čo nasledovalo, ju však prekvapilo. Pokladňa totiž neustále signalizovala chybu.
V takejto situácii zvyčajne prichádza na pomoc niekto z personálu. Tentoraz to nebolo inak. Zarážajúce však bolo, že pokladňa vykazovala chyby predovšetkým pri markovaní pečiva, najmä plnených sladkých výrobkov.
Kde bol problém?
Predavačka nevyzerala zaskočená, práve naopak – zdalo sa, že presne vie, o čo ide. A potom prišlo vysvetlenie, ktoré zákazníčku šokovalo. „Predavačka mi povedala, že problém nie je na mojej strane. Pečivo má totiž menej náplne, než by malo, a preto váži menej, než je uvedené,“ uviedla Eva.
Ak by to bol ojedinelý prípad, možno by to nebolo až také zarážajúce. No fakt, že predavačka o probléme vedela a že takmer každé pečivo na pokladni spôsobovalo chybu, poukazuje na dlhodobý problém.
Ceny pečiva pritom v posledných rokoch prudko stúpli. Dnes za obyčajný koláčik alebo plnenú taštičku zaplatíte aj dve eurá. Prečo teda výrobcovia klamú na množstve náplne? A prečo to obchody tolerujú?